tiistai 8. joulukuuta 2009

Murretta

Hannelen blogista löysin ihania uusia juttuja ja tällaisen hauskuuden, jonka nappasin matkaani.

Kirjoita lauseet niin kuin sanot ne.
* Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
* Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedon opettaja antoi?
* Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
* Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
* Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
* Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta.
* Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes & Mauritzissa?


Minä sanosin nämä näin:
*mun siskon punanen mekko soppii mulle kans.
*tarttekko nää apua kirijotustehtävään jonka se maantievon ope anto?
*hyvä on, tehhään niinku sinä ehotit.
*Mummu kerto että hakkee meijät siinä varttia vaille kuus illalla.
*mää menin Helsinkiin linkkurilla kun myöhästyin junasta.
* ookko nää nähäny missään mun isovelin kännykkää?
*ostikko nää sen hammeen, joka me nähtiin sielä Henkkamaukalla viime viikolla?

Näin leviästi me täälä Pohojanmaalla jutellaan. Entäpä te sielä muualla?

1 kommentti: